Roche Pharmaceuticals a/s kåret som én af Danmarks bedste arbejdspladser 2017

Med en placering som Danmarks 3. Bedste Arbejdsplads 2017 – kombineret med en tårnhøj medarbejdertilfredshed - kan Roche Pharmaceuticals a/s for 11. år i træk bryste sig af at være i den absolutte top af danske arbejdspladser.

Tirsdag aften røg Roche til tops, da Great Place to Works kårede Danmarks Bedste Arbejdspladser. Med en placering som Danmarks 3. Bedste Arbejdsplads 2017 i kategorien ”Mellemstore Virksomheder” fastholdt Roche sin placering blandt de allerbedste danske virksomheder.

- Vi er meget stolte over igen i 2017 at være kåret som én af de bedste arbejdspladser i Danmark. Konkurrencen er benhård blandt de virksomheder, som deltager i Great Place To Work's undersøgelse. Vi ved, at det kræver et konstant fokus på arbejdspladsens kultur og medarbejdernes tilfredshed at nå helt til tops. Vi er derfor rigtig glade, men også meget ydmyge over den flotte placering, fortæller Linda Vestergaard, HR direktør i Roche a/s.

Tårnhøj medarbejdertilfredshed
Udover at blive kåret som én af Danmarks Bedste Arbejdspladser blev Roche også anerkendt for sin lange karriere blandt Top 5 i Danmarks Bedste Arbejdspladser – og for sin tårnhøje medarbejdertilfredshed.

- Roche er den eneste arbejdsplads, som har formået at være Top 5 blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser i mere end fem år i træk. Faktisk har Roche haft en topplacering i hele 11 år i træk! Det er en meget flot præstation. Det siger noget om Roches dedikation til at skabe, opretholde og udvikle en god arbejdsplads, der bygger på tillid, stolthed og fællesskab. Desuden viser vores undersøgelse, at hele 99% af medarbejderne hos Roche mener, at deres arbejdsplads alt taget i betragtning er et rigtig godt sted at arbejde. Det er en imponerende høj score, fortæller Liselotte Jensen, vicedirektør i Great Place to Work.

Fokus på værdierne
- I de sidste mange år har alle medarbejdere i Roche i fællesskab arbejdet systematisk på at skabe en levende og inspirerende arbejdsplads, og også at udvikle en omsorgsfuld kultur, der tager afsæt i vores værdier: Mod, Integritet og Passion. Samtidig arbejder vi hele tiden målrettet på at motivere og inspirere hinanden til at yde vores bedste, så vi både har – og tiltrækker – de bedste medarbejdere, udtaler Linda Vestergaard.

Great Place to Works undersøgelse af Danmarks Bedste Arbejdspladser 2017 er baseret på en spørgeskemaundersøgelse gennemført af de deltagende virksomheders medarbejdere samt en kulturanalyse af hver enkelt virksomhed. 134 virksomheder har deltaget i undersøgelsen, heraf 89 virksomheder i kategorien mellemstore arbejdspladser.

For yderligere information: Kommunikationschef Morten Wiberg, Roche a/s, telefon 2488 6031.

Great Place to Work undersøgelsen
Undersøgelsen af Danmarks Bedste Arbejdspladser 2017 er gennemført af Great Place To Work i Danmark i perioden januar-september 2017.

Arbejdspladsernes placering på listen over Danmarks Bedste Arbejdspladser bestemmes af medarbejdernes besvarelse af en spørgeskemaundersøgelse, som er gennemført på arbejdspladsen, samt af Great Place to Work’s evaluering af arbejdspladsens kultur, udtrykt i en kulturprofil, som arbejdspladsen har indleveret til Great Place to Work. I 2017 har 134 arbejdspladser deltaget i undersøgelsen. Heraf beskæftiger 89 af de deltagende arbejdspladser 50-499 medarbejdere, 14 beskæftiger flere end 500 medarbejdere og 31 arbejdspladser beskæftiger 20-49 medarbejdere.

Ifølge Great Place to Work er en god arbejdsplads et sted, hvor du har tillid til de mennesker, du arbejder for, er stolt af det arbejde, du udfører og føler fællesskab med dine kolleger.

Undersøgelsen gennemføres hvert år på 7.000 arbejdspladser verden over, svarende til 10 millioner medarbejdere. Spørgeskemaet udfyldes af mere end 2,5 millioner medarbejdere på disse arbejdspladser.

Roche Pharmaceuticals a/s resultater i Great Place to Work undersøgelsen 2006 - 2017
Roche Pharmaceuticals a/s har deltaget i undersøgelsen siden 2006 med følgende topplaceringer i kategorien mellemstore virksomheder (50-499 medarbejdere): 2017:3 - 2016:2 - 2015:3 - 2014:2 - 2013:3 - 2012:1 - 2011:4 - 2010:4 - 2009:2 - 2008:4 - 2007:3 - 2006:6.

I 2015 og 2014 vandt Roche a/s specialprisen i Kommunikation.

Roche globalt

• Roche er verdens største biotekfirma med mere end 90.000 ansatte verden over, hvoraf flere end 18.000 medarbejdere er beskæftiget med forskning og udvikling.
  • I 2016 investerede Roche næsten 64 mia. kr. i forskning og udvikling, svarende til godt 19% af omsætningen på 327 mia. kr., hvilket er enestående inden for lægemiddelbranchen.
  • Roches fokuserede forskningsindsats er baggrunden for at omkring 70 innovative lægemiddelkandidater er under udvikling. Roche er samtidig førende inden for diagnostik.

I dag har Roche sit hovedfokus på følgende sygdomsområder

• Kræft (for eksempel brystkræft og lymfeknudekræft)
  • Immunologiske sygdomme (for eksempel leddegigt og multipel sklerose)
  • Hæmofili (blødersygdomme)
  • Infektioner (for eksempel smitsom leverbetændelse)
  • Centralnervesystemet (for eksempel Alzheimers og autisme)
  • Hjerte-karsygdomme (for eksempel hjerte-kredsløbssygdomme og diabetes)
  • Oftalmologi (for eksempel aldersrelateret macula degeneration)
  • Respiratoriske sygdomme (for eksempel Idiopatisk Pulmonal Fibrose (IPF))

Om Roche i Danmark
Roche Pharmaceuticals a/s er et lægemiddelfirma og den førende leverandør af hospitalsmedicin i Danmark. Roche Pharmaceuticals a/s har ca. 130 medarbejdere og er dansk datterselskab i den globale Roche koncern, der har hovedsæde i Schweiz. I Danmark er Roche koncernen også repræsenteret med ca. 90 medarbejdere i Roche Diagnostics A/S samt ca. 70 medarbejdere i Roche Innovation Center Copenhagen, som er ét af Roches syv globale forskningscentre.