Roche Pharmaceuticals endnu engang kåret til en af Danmarks allerbedste arbejdspladser

Igen i år løber Roche A/S med en af topplaceringerne ved dette Great Place to Work undersøgelse. Denne gang rykker virksomheden en placering op på en 2. plads i kategorien ”mellemstore virksomheder” og det er dermed 12. år i streg, at virksomheden placerer sig i top 5.

Tirsdag aften vandt Roche A/S prisen som Danmarks 2. bedste virksomhed i kategorien ”mellemstore virksomheder”, da Great Place To Work kårede Danmarks bedste virksomheder. Det er en fremgang fra sidste års tredjeplads, og det vækker glæde:

”Vi er enormt glade for og stolte af i år igen at være blandt Danmarks allerbedste virksomheder. Vi gør et stort og struktureret arbejde for at skabe en rigtig god arbejdsplads med en høj grad af tilfredshed, og det er meget glædeligt, at den indsats giver pote for virksomheden og ikke mindst vores mange dygtige medarbejdere. Vi gennemgår i disse år mange forandringer, og vi arbejder målrettet på at have en god arbejdsplads og tilfredse medarbejdere samtidig, og det kan vi konstatere er lykkedes”, siger Linda Vestergaard, HR Direktør i Roche A/S.

Fremgang skyldes forbedringer
Roche a/s har en lang historie i Great Place To Work, og dette er faktisk 12. år i træk, at virksomheden placerer sig i top fem. I år viser undersøgelsen en fremgang, når det kommer til ledelsens troværdighed og det kan måske være forklaringen bag årets 2. plads.

”Vi arbejder kontinuerligt på at udvikle arbejdspladsen og forbedre os de steder, hvor resultatet ikke er helt i top. Sidste år kunne vi se en lille nedgang i tillid til ledelsens troværdighed. Det reagerer vi naturligvis på og har det sidste år igangsat en række initiativer for at sikre en højere grad af troværdighed. Vores medarbejdere har mod til at sige deres mening, og det er med til, at vi hele tiden kan justere og forbedre de områder, hvor der er behov for en udvikling. Vi er meget glade for, at det arbejde er kommet medarbejderne til gode, og årets undersøgelse viser fremgang på netop dette område”, fortæller Linda Vestergaard.

Stabil høj medarbejdertilfredshed
Roche er blandt andet kendt for sin medarbejdertilfredshed, der har været et parameter i alle årene. Også i år kan Roche A/S bryste sig af en tårnhøj medarbejdertilfredshed.

”I Roche a/s fokuserer vi meget på at skabe de bedste rammer for vores medarbejdere, og samtidig tiltrække de bedste nye medarbejdere. Vores tre værdier mod, integritet og passion bidrager til at skabe og bibeholde en omsorgsfuld kultur”, udtaler Linda Vestergaard.

Great Place to Works undersøgelse af Danmarks Bedste Arbejdspladser 2018 er baseret på en spørgeskemaundersøgelse gennemført af de deltagende virksomheders medarbejdere samt en kulturanalyse af hver enkelt virksomhed.

For yderligere information: Kommunikationschef Morten Wiberg, Roche A/S, telefon 2488 6031.

Great Place to Work undersøgelsen

Undersøgelsen af Danmarks Bedste Arbejdspladser 2018 er gennemført af Great Place To Work i Danmark i perioden januar-september 2018.

Arbejdspladsernes placering på listen over Danmarks Bedste Arbejdspladser bestemmes af medarbejdernes besvarelse af en spørgeskemaundersøgelse, som er gennemført på arbejdspladsen, samt af Great Place to Work’s evaluering af arbejdspladsens kultur, udtrykt i en kulturprofil, som arbejdspladsen har indleveret til Great Place to Work.

Ifølge Great Place to Work er en god arbejdsplads et sted, hvor du har tillid til de mennesker, du arbejder for, er stolt af det arbejde, du udfører og føler fællesskab med dine kolleger.

Undersøgelsen gennemføres hvert år på 7.000 arbejdspladser verden over, svarende til 10 millioner medarbejdere. Spørgeskemaet udfyldes af mere end 2,5 millioner medarbejdere på disse arbejdspladser.

Roche A/S resultater i Great Place to Work undersøgelsen 2006 - 2017

Roche Pharmaceuticals A/S har deltaget i undersøgelsen siden 2006 med følgende topplaceringer i kategorien mellemstore virksomheder (50-499 medarbejdere): 2018:2 - 2017:3 - 2016:2 - 2015:3 - 2014:2 - 2013:3 - 2012:1 - 2011:4 - 2010:4 - 2009:2 - 2008:4 - 2007:3 - 2006:6.

I 2015 og 2014 vandt Roche a/s specialprisen i Kommunikation.

Roche globalt

• Roche er verdens største biotekfirma med mere end 90.000 ansatte verden over, hvoraf flere end 18.000 medarbejdere er beskæftiget med forskning og udvikling.
  • I 2016 investerede Roche næsten 64 mia. kr. i forskning og udvikling, svarende til godt 19% af omsætningen på 327 mia. kr., hvilket er enestående inden for lægemiddelbranchen.
  • Roches fokuserede forskningsindsats er baggrunden for at omkring 70 innovative lægemiddelkandidater er under udvikling. Roche er samtidig førende inden for diagnostik.

I dag har Roche sit hovedfokus på følgende sygdomsområder

• Kræft (for eksempel brystkræft og lymfeknudekræft)
  • Immunologiske sygdomme (for eksempel leddegigt og multipel sklerose)
  • Hæmofili (blødersygdomme)
  • Infektioner (for eksempel smitsom leverbetændelse)
  • Centralnervesystemet (for eksempel Alzheimers og autisme)
  • Hjerte-karsygdomme (for eksempel hjerte-kredsløbssygdomme og diabetes)
  • Oftalmologi (for eksempel aldersrelateret macula degeneration)
  • Respiratoriske sygdomme (for eksempel Ideopatisk Lunge Fibrose)

Om Roche i Danmark

Roche Pharmaceuticals A/S er et lægemiddelfirma og den førende leverandør af hospitalsmedicin i Danmark. Roche Pharmaceuticals A/S har ca. 130 medarbejdere og er dansk datterselskab i den globale Roche koncern, der har hovedsæde i Schweiz. I Danmark er Roche koncernen også repræsenteret med ca. 90 medarbejdere i Roche Diagnostics A/S samt ca. 70 medarbejdere i Roche Innovation Center Copenhagen, som er ét af Roches syv globale forskningscentre.