15.11.2021

Nyhed: Roche rangeret som en af ​​de tre mest bæredygtige life science virksomheder i Dow Jones Sustainability Index for trettende år i træk

!!

• Ranglisten anerkender Roches engagement i bæredygtighed som en integreret del af virksomhedens forretningsstrategi
  • Roche klarede sig særligt godt inden for Operational Eco-Efficiency, Environmental og Social Reporting

Roche er igen blevet anerkendt som en af ​​de mest bæredygtige virksomheder i Pharmaceuticals-indekset for Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). Dette er baseret på en dybdegående analyse af virksomhedens økonomiske, sociale og miljømæssige resultater. DJSI fungerer som et benchmark for investorer, der integrerer bæredygtighed i deres porteføljer.

Roche har fastholdt sin flotte placering gennem sin bæredygtighedsstrategi, som er fuldt integreret i virksomhedens forretning og kultur.

"Vi er stolte af igen at blive anerkendt for vores konsekvente og varige engagement i bæredygtighed. Denne præstation fremhæver vores engagement i samfundet de seneste 125 år," siger Roches CEO Severin Schwan.

Bæredygtighed hos Roche

Bæredygtighed er en integreret del af Roche. Udover at forbedre adgang til produkter, fokuserer virksomhedens strategi også på gøre fremskridt inden for områder som socialt ansvar, miljøbeskyttelse, en bæredygtig forsyningskæde samt tiltrækning og fastholdelse af talenter.

Roche yder sit største bidrag til samfundet via udvikling af diagnostiske tests og medicin. Roche er klar over, at dette ikke kan lade sig gøre alene. Nøglen til at skabe bæredygtig værdi og vækst ligger i at samarbejde med interessenter og indgå i en åben, konstruktiv dialog. Ved at gøre det skaber Roche værdi for samfundet og opnår bæredygtig økonomisk vækst for virksomheden.

Læs mere om Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) her.