Nyhed: Debat om dansk life science på Altinget Sommermøde: Hvordan kan en kommende life science strategi styrke både innovation, vækst og arbejdspladser?

Coronakrisen har affødt en alvorlig økonomisk krise. Life science er en af de sektorer, der kan medvirke til at bringe Danmark hurtigere og stærkere ud af krisen. Men et altafgørende fundament for det er et fortsat fokus på at udvikle sektoren via strategiske initiativer og indsatser. En fremtidig life science strategi kan være et vigtigt værktøj til at bevare fokus og konkretisere strategiske prioriteringer.

På årets Altinget Sommermøde er Roche vært for en debat om dansk life science. Debatten vil have deltagelse af førende erhvervsfolk inden for life science, der vil belyse de udfordringer, der eksisterer i dag, samt konkrete løsninger på at styrke life science sektoren i Danmark. Og vi spørger blandt andet om, hvordan et tættere samarbejde mellem uddannelser og virksomheder kan medvirke til at styrke life science sektoren. Med udgangspunkt i de faglige pointer omkring tættere samarbejde mellem uddannelser og virksomheder udfordres centrale politikere på, i hvor høj grad man vil prioritere at styrke life science uddannelserne i de kommende år, som et centralt element i en kommende life science strategi.

Debatten foregår torsdag den 11. juni kl. 17.45. Læs mere og se program