Sclerosepodcast tager dig med bag facaden i ny sæson

I første sæson af Sclerosepodcast mødte vi en række danskere med sclerose helt tæt inde på livet. Nu er podcasten klar med en ny sæson af personlige historier, der fortæller om alt fra at vokse op med en mor, der har sclerose, til frygten for at dø.

”Hvem er jeg?”. Det spørgsmål måtte Torben stille sig selv, da han fik sin diagnose. I afsnit 4 forsøger han at sætte ord på, hvordan han besvarer det spørgsmål, mens han fortæller sin historie og oplevelse af at møde og leve med sygdommen, der med hans egne ord ”kom snigende ind ad bagtrappen”.

Ud over Torben, møder du blandt andre Embla, der var 7 år, da hendes mor fik sclerose, og Ditte, der selv fik konstateret sygdommen som mor i starten af 40’erne. De taler f.eks. om, hvor meget man kan fortælle sine børn, og hvor meget børn selv forstår.

Andre historier berør emner som at tilbringe en uge på Sclerosehospitalet samt frygten for at dø. Du møder patienter og deres pårørende, som er lige så forskellige som sclerose kan være, og undervejs forklarer neurologerne Michael Broksgaard og Helle Hvilsted Nielsen, hvad der sker, når man har sclerose.

Sclerosepodcast er udgivet af Roche og produceret af ’Khag – Podcast Made By’.

Du finder sclerose podcast her:  eller via Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts og Podimo.

For mere information, kontakt venligst:

Mia Riise Hansen
kommunikationschef, Roche